Szukaj
Informacja Zarządu, Listopad 2022
dodano 10.11.2022
Zarząd SM PGK przypomina, że zgodnie z § 21 Statutu SM PGK, Członek spółdzielni możne uczestniczyć w walnym zgromadzeniu osobiście albo przez pełnomocnika. Pełnomocnik nie może zastępować więcej niż jednego członka. Pełnomocnictwo osoby fizycznej powinno zawierać: imię i nazwisko mocodawcy, adres lokalu do którego przysługuje mu prawo oraz imię, nazwisko pełnomocnika, podpis mocodawcy złożony w siedzibie spółdzielni w obecności pracownika spółdzielni lub poświadczony notarialnie i datę udzielania pełnomocnictwa. Pełnomocnictwa nie spełniające w/w wymogów nie będą uwzględniane. Pełnomocnictwo powinno by dołączone do protokołu walnego zgromadzenia. Lista pełnomocnictw podlega odczytaniu po rozpoczęciu walnego zgromadzenia. Osoby prawne będące członkami spółdzielni biorą udział w zebraniu walnego gromadzenia przez ustanowionego w tym celu pełnomocnika. Pełnomocnik nie może zastępować więcej niż jednego członka.
Formularz pełnomocnictwa znajduje się w zakładce "Dokumenty".
Informacja Zarządu-Październik 2022
dodano 24.10.2022
Z A W I A D O M I E N I E
Działając na podstawie § 29 ust. 1 Statutu Spółdzielni – Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie, zwołuje na dzień 14 listopada 2022 r. (poniedziałek ) na godzinę 17.00 WALNE ZGROMADZENIE, które odbędzie się w sali widowiskowej Dzielnicowego Domu Kultury SM „Czechów” w Lublinie, ul. Kiepury 5a.
PORZĄDEK ZEBRANIA
1. Otwarcie obrad.
2. Wybór Prezydium Zebrania.
3. Przyjęcie porządku obrad – podjęcie uchwały.
4. Wybór komisji mandatowo–skrutacyjnej.
5. Wybór komisji wnioskowej.
6. Przyjęcie protokołu z Walnego Zgromadzenia z dnia 17.06.2019 r. – podjęcie uchwały.
7. Stwierdzenie przez komisję mandatowo–skrutacyjną prawomocności Zebrania oraz odczytanie
listy pełnomocnictw.
8. Sprawozdanie Zarządu z działalności za lata 2019,2020,2021.
9. Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej Spółdzielni za lata 2019,2020, 2021.
10. Podjęcie uchwał w sprawach:
- zatwierdzenie sprawozdania Zarządu za 2019 r.
- zatwierdzenie sprawozdania Zarządu za 2020 r.
- zatwierdzenie sprawozdania Zarządu za 2021 r.
- zatwierdzenie sprawozdania Rady Nadzorczej za 2019 r.
- zatwierdzenie sprawozdania Rady Nadzorczej za 2020 r.
- zatwierdzenie sprawozdania Rady Nadzorczej za 2021 r.
- zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2019 r.
- zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2020 r.
- zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2021 r.
- podziału nadwyżki bilansowej Spółdzielni za 2019 r.
- podziału nadwyżki bilansowej Spółdzielni za 2020 r.
- podziału nadwyżki bilansowej Spółdzielni za 2021 r.
- udzielenia absolutorium członkom Zarządu za 2019 r.
- udzielenia absolutorium członkom Zarządu za 2020 r.
- udzielenia absolutorium członkom Zarządu za 2021 r.
11. Wybory do Rady Nadzorczej – głosowanie.
12. Uchwalenie zmiany w § 32 pkt.5 Statutu Spółdzielni Mieszkaniowej PGK.
12a. Zgłaszanie kandydatów na Członków Zarządu SM PGK w Lublinie.
13. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia wniosków z lustracji przeprowadzonej w 2021 r., za lata 2018-2020
14. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia uproszczonych zasad sporządzania sprawozdań finansowych
15. Omówienie wyników ekonomicznych, w tym wykonania planu remontów i zamierzeń remontowych w poszczególnych nieruchomościach za lata 2019,2020, 2021.
16. Informacja Zarządu w sprawie zmian prawa energetycznego w zakresie metod rozliczania kosztów zakupu ciepła
17. Dyskusja
18. Rozpatrzenie wniosków zgłoszonych na Walnym Zgromadzeniu- podjęcie uchwały.
19. Ogłoszenie wyników wyborów do Rady Nadzorczej.
20. Zamknięcie obrad.
UWAGA: W Walnym Zgromadzeniu mogą brać czynny udział członkowie Spółdzielni.
Mandaty członkom Spółdzielni wydawane będą za okazaniem dokumentu tożsamości.
Sprawozdania Rady Nadzorczej, Zarządu oraz sprawozdanie finansowe za lata 2019.2020, 2021 wraz z opinią biegłego rewidenta oraz projekty wszystkich uchwał, dotyczących spraw objętych porządkiem obrad, oraz protokołu lustracji, zostaną wyłożone do wglądu dla członków Spółdzielni od dnia 21.10.2022r , w godzinach urzędowania w siedzibie Spółdzielni
Informacja Zarządu-wrzesień 2022
dodano 23.09.2022
INFORMACJA DOTYCZĄCA WALNEGO ZGROMADZENIA SM PGK
Szanowni Mieszkańcy SM PGK !
W dniu 06 września 2022 roku uchylono przepisy art. 90 i 90a ustawy z dnia 31 marca 2020 roku o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (DZ. U. Z 2020 r, poz. 568). W związku z tym Zarząd SM PGK informuje, że w zakresie organizacji walnych zgromadzeń w spółdzielniach mieszkaniowych, obecnie, zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 1982 roku Prawo spółdzielcze. Dlatego obowiązkiem zarządu SM PGK jest zwołanie walnego zgromadzenia naszej spółdzielni, w terminach wskazanych w ustawie. Data walnego zgromadzenia SM PGK została wyznaczona na poniedziałek 14 listopada 2022 roku. Porządek obrad oraz miejsce zgromadzenia zostaną podane do wiadomości członków spółdzielni w ustawowym terminie.
Informacja Rady Nadzorczej, wrzesień 2022
dodano 23.09.2022
Rada Nadzorcza SM PGK ogłasza nabór na członka zarządu SM PGK. Kandydatury proszę składać na piśmie lub w formie e-maila (na adres: biuro@smpgk.lublin) w terminie do 30 września 2022 r. Termin rozpatrywania kandydatur został wskazany na 3 października 2022 r. Warunkiem kandydowania do zarządu jest członkostwo w spółdzielni PGK.
Informacja Zarządu-czerwiec 2022
dodano 2.06.2022
Zarząd Spółdzielni pragnie podziękować, Wam - Mieszkańcom za wystosowanie wielu pism protestacyjnych w sprawie wraków samochodów stojących od lat, na ulicy Mariańskiej. Nasze wspólne działania przyniosły właściwy efekt!!! Dziękujemy: Zarząd SM PGK
Informacja Zarządu-maj 2022
dodano 1.06.2022
Informujemy że w zakładce "Dokumenty" opublikowano niezatwierdzone sprawozdania finansowe SM PGK za 2021 rok. NIEZATWIERDZONY Rachunek zysków i strat 2021 oraz NIEZATWIERDZONY Bilans SMPGK za 2021 sporządziła Główna Księgowa SM PGK K. Walicka.
Informacja Zarządu, styczeń - luty 2022
dodano 3.04.2022
Szanowni mieszkańcy, informujemy, że w styczniu br. Komisja Przetargowa SM PGK uznała ofertę firmy Techem za najbardziej korzystną technicznie i finansowo dla naszej Spółdzielni oraz zarekomendowała podpisanie umowy na wykonanie wymiany wodomierzy zimnej i podgrzanej wody (743 szt. wodomierzy ciepłej wody oraz 744 szt wodomierzy zimnej wody) w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych SM PGK z przedsiębiorstwem Techem – Techniki Pomiarowe. Umowę podpisano w lutym br. Złożona przez tą firmę oferta były jedyną z trzech analizowanych przez Komisję Przetargową. Strony umowy ustaliły rozpoczęcie w/w robót na kwiecień br. a zakończenie na czerwiec 2022 r.
Informacja Zarządu - listopad 2021
dodano 10.12.2021
Szanowni mieszkańcy, informujemy, że prace remontowe związane z odnowieniem elewacji budynków na ulicy Mariańskiej 1-3-5, będą prowadzone (zgodnie z podpisaną umową) do końca marca 2022 roku. Ponadto, w związku z licznymi pytaniami mieszkańców tej nieruchomości, Zarząd upublicznił zaprojektowaną kolorystykę budynków Mariańska 1-3-5. Fragment projektu z kolorystyką znajduje się w zakładce "Dokumenty" w pliku pdf "Kolorystyka M1-5".
Informacja Zarządu - wrzesień 2021
dodano 20.10.2021
Szanowni mieszkańcy, informujemy, że 1 września br. Komisja Przetargowa SM PGK zaaprobowała do realizacji ofertę firmy POL-BUD na odnowienie elewacji budynków mieszkalnych wielorodzinnych na ulicy Mariańskiej 1-3-5. Złożona przez tą firmę oferta były jedyna a zaoferowane ceny i rękojmie spełniały wymagania inwestycyjne Spółdzielni. Opinia Komisji była podstawą do zawarcia pomiędzy Zarządem SM PGK a firmą POL-BUD umowy na wykonanie powyższych robót budowlanych. Strony umowy ustaliły rozpoczęcie w/w robót na 12 października 2021 r.
Informacja Zarządu, sierpień 2021
dodano 15.10.2021
Zgodnie z art. 91-93, 240 par. 3 ust. 1 oraz 259 par. 3 Ustawy z dnia 16 września 1982 r . Prawo spółdzielcze (t.j. Dz.U. Z 2018 r poz. 1285) każda spółdzielnia mieszkaniowa obowiązana jest przynajmniej raz na trzy lata, poddać się lustracyjnemu badaniu legalności, gospodarności i rzetelności całości jej działania. Informujemy, że w dniach 23.08.2021–30.09.2021 w SM PGK została przeprowadzona lustracja pełna obejmująca lata 2018-2020. Lustrację przeprowadzono na podstawie upoważnień wydanych lustratorom przez Regionalny Związek Rewizyjny Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie.
Informacja Zarządu, lipiec 2021
dodano 26.07.2021
Zarząd SM PGK informuje, że przeprowadzona w dniach 1.07-23.07 rekrutacja na stanowisko głównego księgowego nie przynisła rezultatu. Dlatego rekrutacja na w/w stanowisko będzie prowadzona nadal, aż do odwołania. Ogłoszenie zawierające opis stanowiska pracy, zakres obowiązków oraz określenie wymaganych kwalifikacji i dokumentów znajduje się w zakładce "Dokumenty" w pliku pdf "Rekrutacja głównego księgowego".
Informacja Zarządu lipiec 2021
dodano 22.07.2021
Informacja Zarządu czerwiec 2021
dodano 30.06.2021
Zarząd SM PGK informuje, że w dniach 1.07-23.07 będzie prowadzona rekrutacja na stanowisko głównego księgowego. Ogłoszenie zawierające opis stanowiska pracy, zakres obowiązków oraz określenie wymaganych kwalifikacji i dokumentów znajduje się w zakładce "Dokumenty" w pliku pdf "Rekrutacja głównego księgowego".
Informacja Zarządu, czerwiec 2021
dodano 22.06.2021
Informujemy, że w zakładce "Dokumenty" opublikowano niezatwierdzony bilans i rachunek zysków i strat z 2020 roku.
Informacja Zarządu - czerwiec 2021
dodano 22.06.2021
Zgodnie z uchwałą Nr 903/XXVIII/2021 Rady Miasta Lublin z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty, od 1 lipca obowiązywać będzie stawka w wysokości 24,80 zł miesięcznie od jednego mieszkańca, jeżeli odpady zbierane są w sposób selektywny.
Zmiana metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powoduje, że właściciele nieruchomości położonych na terenie miasta Lublina są zobowiązani do 10 sierpnia 2021 roku do złożenia nowych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Obowiązek ten dotyczy właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zabudowie jednorodzinnej oraz w zabudowie wielorodzinnej.
Od 1 lipca 2021 r. właściciele nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne, o których mowa w ustawie o Karcie Dużej Rodziny, są zwolnieni w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zwolnienie ustalone jest dla rodziny wielodzietnej ponad kwotę przekraczającą miesięcznie, w przypadku nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej - 124,00 zł. Oznacza to, iż w przypadku wspólnego zamieszkiwania na nieruchomości dużej rodziny opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnosi się jedynie za 5 osób będących członkami dużej rodziny zamieszkujących daną nieruchomość, a każda szósta i kolejna osoba w wyżej wymienionej rodzinie nie powoduje wzrostu miesięcznej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. W oświadczeniu należy jednak wskazać liczbę wszystkich mieszkańców zamieszkujących nieruchomość oraz liczbę mieszkańców podlegających zwolnieniu.
W związku ze zmianą naliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, SM PGK w Lublinie informuje, że jako zarządca nieruchomości, na których znajdują się budynki wielorodzinne, zobowiązana jest do zebrania oświadczeń o ilości zamieszkałych osób i ich statusie. Wypełnione oświadczenia należy zwrócić do skrzynek oddawczych zlokalizowanych przy ul. Mariańskiej 19 lub ul. I. Kosmowskiej 1B do 30 czerwca br. Druk oświadczenia znajduje się w zakładce "Dokumenty" - "Oświadczenie o ilości osób zamieszkałych w lokalu".
Rada Nadzorcza Spółdzielni Mieszkaniowej Pracowników Gospodarki Komunalnej
dodano 15.06.2021
Rada Nadzorcza w dniu 19.10.2020 r. uchwałą nr 5/2021 postanowiła ogłosić konkurs na Prezesa Zarządu SM PGK. W ogłoszonym konkursie przedstawiono wymogi formalne jakie muszą być spełnione na to stanowisko. Oferty należało składać do dnia 31.01.2021 r. Do Spółdzielni wpłynęła jedna oferta kandydata na wymagane stanowisko. Rada w dniu 29.03 2021 r. przeprowadziła rozmowę kwalifikacyjną z Kandydatem. Opinia o Kandydacie była pozytywna .W dniu 19.04.2021 r Rada przeprowadziła głosownie na zatrudnieniem Kandydata na stanowisko Prezesa Zarządu SM PGK. Głosowanie było jednomyślne. Od dnia 04.05.2021r . na stanowisko Prezesa Zarządu SM PGK został zatrudniony Pan Artur Sieradz.
Informacja Zarządu,
dodano 14.06.2021
Zarząd SM PGK w Lublinie informuje, ze z dniem 31.03.2021 r. z funkcji Pezesa Zarządu rezygnację złożył Pan Zbigniew Nowak.
Informacja Zarządu
dodano 14.06.2021
Zarząd SM PGK w Lublinie informuje, ze z dniem 01.04.2021 r. z funkcji Członków Zarządu rezygnację złożyli pan Adolf Kokosza i pan Edward Sobala.
Informacja w spawie działalności RN oraz terminu W Z dobie pandemii cov 19
dodano 7.08.2020
Informacje na temat statusu prawnego RN i WZ znajdują się w zakładce "dokumenty" pod tytułem 1_COV 19 WZ 2020 oraz 1_COV 19 RN 2020 r
Informacja Rady Nadzorczej z dnia 25.03.2019 r.
dodano 2.04.2019
Rada Nadzorcza SM PGK w Lublinie informuje, że na posiedzeniu w dniu 25 marca 2019 r. odwołała, w głosowaniu tajnym, z funkcji Prezesa Zarządu p. Stanisława Księskiego z powodu długiej nieobecności.
Jednocześnie na tym posiedzeniu RN SM PGK w Lublinie powołała, w głosowaniu tajnym, na stanowisko Prezesa Zarządu p. Zbigniewa Nowaka.
Zmiany w składzie Zarządu spółdzielni zostały zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym (nr KRS 0000040471). https://ekrs.ms.gov.pl/web/wyszukiwarka-krs/strona-glowna?p_p_auth=Jxogbhq6&p_p_id=49&p_p_lifecycle=1&p_p_state=normal&p_p_mode=view&_49_struts_action=%2Fmy_sites%2Fview&_49_groupId=11174&_49_privateLayout=false#_48_INSTANCE_j9bTqzHkxEEl_%253Dwyszukiwaniepodmiotu%25253Ft%25253Alb%25253Dt%3D%26_48_INSTANCE_j9bTqzHkxEEl_%3Ddanepodmiotu
Skany uchwał RN, dotyczące zmian w składzie Zarządu spółdzielni, zamieszczono w zakładce "Dokumenty".
Informacja Rady Nadzorczej z dnia 17.09.2018 r.
dodano 21.09.2018
W związku z potrzebami remontowymi w poszczególnych nieruchomościach oraz dużym wzrostem cen na rynku usług budowlanych, Rada Nadzorcza SM PGK w Lublinie na posiedzeniu w dniu 17.09.2018 r. postanowiła podnieść stawkę odpisu na fundusz remontowy.
Nowa stawka obowiązująca we wszystkich nieruchomościach od dnia 01.01.2019 r. wynosi 1,50 zł/m2/m-c dla lokali mieszkalnych oraz 1,50 zł/m2/m-c + 23% VAT dla lokali użytkowych i garaży.
Skan uchwały został zamieszczony w zakładce "Dokumenty".
Klauzula informacyjna
dodano 30.05.2018
Spółdzielnia Mieszkaniowa Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie z siedzibą w Lublinie, ul. Kosmowskiej 1B, jako zarządca Pani/Pana lokalu oraz administrator Pani/Pana danych osobowych, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119/1 z 4.5.2016 r.), dalej RODO, informuje, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie z siedzibą w Lublinie (20-815), ul. Kosmowskiej 1B, reprezentowana przez Zarząd Spółdzielni;
2. Kontakt z Administratorem Pani/Pana danych osobowych:
a) osobisty - w siedzibie Zarządu SM Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie, ul. Kosmowskiej 1B,
b) pisemny - na adres siedziby Zarządu SM Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie, ul. Kosmowskiej 1B,
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą:
a) w celu realizacji zadań statutowych oraz obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów ustawy Prawo spółdzielcze oraz ustawy o Spółdzielniach mieszkaniowych, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt c RODO,
b) w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Spółdzielnię, na podstawie art. 6 ust. 1 pkt f RODO;
4. Pani/Pana dane osobowe przekazywane będą:
a) innym podmiotom, które na zlecenie Spółdzielni realizują zadania statutowe spółdzielni i mają ze spółdzielnią zawartą umowę chroniącą dane osobowe
b) innym podmiotom, gdy przepis powszechnie obowiązującego prawa, zezwala na przekazanie danych osobowych
5. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do należytego wykonania zadań statutowych Spółdzielni. Okres przetwarzania danych osobowych może zostać przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, na wypadek dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Spółdzielnię Mieszkaniową Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie. Po tym okresie dane będą przetwarzanie jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa. Po zakończeniu przetwarzania, Pani/Pana dane osobowe zostaną zanonimizowane.
6. Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. W/w prawa mogą dotyczyć tych danych, które są zbędne do właściwego wykonywania przez Spółdzielnię Mieszkaniową Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie, ul. Kosmowskiej 1B, jej zadań statutowych.
7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem statutowym i ustawowym; ich nie przekazanie może spowodować niemożność realizacji zadań statutowych oraz obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów oraz realizacji prawnie uzasadnionych interesów.
INFORMACJA DOTYCZĄCA SYGNAŁU TV-PAKIET PODSTAWOWY
dodano 30.05.2018
Mieszkańcy naszej Spółdzielni na mocy umowy z 1994 r. zawartej pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową Przedsiębiorstw Gospodarki Komunalnej w Lublinie, a operatorem telewizji kablowej UPC Polska spółka z o.o., mają dostarczany sygnał pakietu podstawowego zawierający kanały TVP1, TVP2, TVP Regionalna, TV Polonia, Polsat, TVN, TV4, TV Puls.
Opłata za dostarczany sygnał podstawowy wynosi 8,50 zł/miesięcznie i stanowi jeden ze składników opłaty za użytkowanie lokalu.
Obowiązujące unormowania dają możliwość decydowania w sprawie korzystania bądź nie z pakietu podstawowego.
Przypominamy, że odłączenie lub podłączenie sygnału TV - pakiet podstawowy następuje na podstawie pisemnych dyspozycji mieszkańców zgłoszonych do Administracji Spółdzielni. Wnioski zgłoszone do 15-tego dnia danego miesiąca realizowane są od następnego miesiąca, zaś po 15-tym od drugiego miesiąca po złożeniu wniosku.
Mieszkańców posiadających umowę indywidualną TV z UPC informujemy, że w przypadku jej rozwiązania, pakiet podstawowy-TV zostaje włączony automatycznie, jeżeli nie zostanie złożona, za pośrednictwem Spółdzielni, rezygnacja z dostarczania sygnału.
Dyspozycje dotyczące odłączenia lub podłączenia pakietu podstawowego TV można składać drogą e-mailową na adres: biuro@smpgk.lublin.pl lub pisemnie w Administracji Spółdzielni, ul. Kosmowskiej 1B.
ZMIANY W ZAKRESIE CZŁONKOSTWA W SPÓŁDZIELNIACH MIESZKANIOWYCH
dodano 21.05.2018
Od 9 września 2017 roku w stosunku do osób, które posiadają lokatorskie i spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu, nastąpiły istotne zmiany w zakresie członkostwa w spółdzielniach mieszkaniowych.
Zmiany te wprowadziła ustawa z dnia 20.07.2017r. o zmianie ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustawy – Kodeks postępowania cywilnego oraz ustawy – Prawo spółdzielcze, która weszła w życie z dniem 09 września 2017r.
Zgodnie z tą ustawą osoby, które posiadają lokatorskie prawo do lokalu lub spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu z mocy ustawy stają się z dniem 09.09.2017r. członkami spółdzielni. Oznacza to, że osoby takie zostaną, jeżeli nie były dotychczas członkami spółdzielni, wpisane przez Spółdzielnię do rejestru członków spółdzielni.
Osoby te nie muszą w spółdzielni, składać deklaracji ani też wpłacać do Spółdzielni wpisowego i udziału.
Przepisy ustawy zmieniają również zasady nabywania członkostwa przez osoby, które posiadają prawo odrębnej własności do lokalu. W tym przypadku właściciele lokalu posiadający prawo odrębnej własności mogą na zasadzie dobrowolności przystąpić do Spółdzielni, jednakże warunkiem przystąpienia do Spółdzielni jest złożenie w Spółdzielni pisemnej deklaracji.
W tym przypadku obowiązuje również zasada, że przystępujący do spółdzielni nie wnosi wpisowego i udziału.
Nowela ustawy wprowadziła również nowe postanowienia w zakresie utraty członkostwa, stanowiąc, że w przypadku sprzedaży, zamiany, darowizny spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu bądź prawa odrębnej własności, członkostwo w spółdzielni ustaje z datą dokonania tej czynności, bez potrzeby składania w Spółdzielni wniosku o skreślenie z rejestru członków.
Osoby zainteresowane innymi zmianami wynikającymi z w/w ustawy odsyłamy do tekstu ustawy, który jest opublikowany w Dzienniku Ustaw z 2017r. poz.1596.
Informacja Rady Nadzorczej z dnia 19.02.2018 r.
dodano 20.02.2018
Rada Nadzorcza SM PGK w Lublinie informuje, że w dniu 19.02.2018 r. podjęła uchwałę nr 6/2018 w sprawie zatwierdzenia nowych stawek w pozycjach: "eksploatacja, adm. i zarządz." oraz "koszty odczytu wodomierzy" obowiązujące od 1 czerwca 2018, a także uchwałę nr 7/2018 w sprawie zatwierdzenia planu funduszu remontowego na rok 2018.
Uchwały te zamieszczono w zakładce "Dokumenty"
Informacja Rady Nadzorczej z dnia 26.10.2017 r.
dodano 27.10.2017
Rada Nadzorcza SM PGK w Lublinie informuje, że na posiedzeniu w dniu 26.10.2017 r. dokonała wyboru p. Andrzeja Ocytko na przewodniczącego RN.
Jednocześnie dokonano zmiany w składzie Komisji Rewizyjnej RN. W miejsce p. Andrzeja Ocytko powołano p. Bogusławę Markiewicz.
Informacja Rady Nadzorczej
dodano 1.09.2017
Rada Nadzorcza SM PGK w Lublinie informuje, że w dniu 07.08.2017 r. Pan Marcin Pukas zrzekł się mandatu członka Rady Nadzorczej, a tym samym funkcji przewodniczącego Rady Nadzorczej.
Informacja o wyborze Rady Nadzorczej na kadencję 2017-2020
dodano 21.06.2017
Informujemy naszych członków, że wybrana w dniu 19.06.2017 r. na Walnym Zgromadzeniu Członków nowa Rada Nadzorcza na lata 2017-2020, ukonstytuowała się na posiedzeniu w dniu 21.06.2017 r. w sposób następujący:
Przewodniczący - Marcin Pukas
Sekretarz - Krzysztof Krynicki
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - Marzanna Skorek
Członkowie - Iwona Adamczuk
- Mieczysław Hołowacz
- Bogusława Markiewicz
- Andrzej Ocytko
Jednocześnie Rada Nadzorcza powołała Komisję Rewizyjną w składzie:
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej - Marzanna Skorek
Członkowie - Mieczysław Hołowacz
- Andrzej Ocytko
Informacja z dn. 24.02.2012 r.
dodano 24.02.2012
W związku z licznymi ostatnio zapytaniami, dotyczącymi rozliczeń zużycia wody - w szczególności występowania niedoborów (czyli tzw. uchybu) - proponujemy lekturę artykułu zamieszczonego na stronie internetowej naszego dostawcy wody, czyli MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie. http://www.mpwik.lublin.pl/index.php?option=site&id=3&sid=112
Oświadczenia o ilości osób faktycznie użytkujących lokale
dodano 27.01.2011
Zarząd SM PGK w Lublinie przypomina o obowiązku informowania spółdzielni o każdorazowej zmianie ilości osób zamieszkałych w danym lokalu mieszkalnym (tzn. osób faktycznie użytkujących lokal mieszkalny).
Odpowiednie druki oświadczeń można pobrać: w biurze spółdzielni przy ul. Kosmowskiej 1B, w Administracji Osiedla przy ul. Mariańskiej 19 lub ze strony internetowej (zakładka "Dokumenty").
Komunikat z dnia 06.03.2007r.
dodano 6.03.2007
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej PGK w Lublinie informuje wszystkich użytkowników lokali w osiedlach „Bazylianówka” i „Górka Czechowska”, że od dnia 01.03.2007r. zostało uruchomione pogotowie elektryczno-hydrauliczne, działające w dni robocze w godz. 1500- 700, a w dni wolne od pracy – całodobowo.
Pogotowie prowadzić będzie firma „TOKA” s.c. Teresa Potręć, Lucjan Potręć, Lublin, ul. Kraszewskiego 60A.
Telefon zgłoszeniowy dyspozytora pogotowia: 81 744-23-45
Koszty robót awaryjnych wykonanych przez pogotowie na tej części instalacji elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej, której utrzymanie wg obowiązującego regulaminu należy do użytkowników lokali, będą obciążały tych użytkowników.
Komunikat
dodano 10.01.2007
W związku z otrzymywanymi zapytaniami Spółdzielnia Mieszkaniowa PGK w Lublinie informuje, że wszystkie usługi lub prace remontowe instalacji gazowej w budynkach powinny wykonywać wyłącznie osoby posiadające odpowiednie upoważnienie naszej administracji.
Skutki innych prac nie ingerujących w instalację gazową (np. montaż zewnętrznych urządzeń), wykonywanych wewnątrz lokali mieszkalnych, obciążać będą wyłącznie użytkowników tych lokali.